מחלקת המקרקעין במשרד, בראשותה של עו"ד דלית שרגא, עוסקת בכל תחומי המקרקעין, יזמות, תכנון, פיתוח, ליווי הבניה והשיווק וניהול זכויות משתכנים בפרויקטים מכל הסוגים. במסגרת מתן הייעוץ והליווי המשפטי, מיישמים עוה"ד את הניסיון הרב שצברה המחלקה בתחום המקרקעין. המחלקה ידועה ברמת שירות גבוהה וקשר אישי וקרוב עם לקוחותיה.

מחלקת המקרקעין של המשרד מלווה ומייעצת ליזמים ולחברות נדל"ן, לחברות תעשייתיות, לחברות ממשלתיות, לרשויות ממשלתיות ומקומיות, לזכיינים של פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות, ללקוחות פרטיים מהארץ ומחו"ל, לחברות  וליזמים ישראלים המשקיעים ו/או המחזיקים בנדל"ן. כמו כן, מספקת המחלקה תמיכה מקצועית בתחום המקרקעין בעסקאות ובתיקים המתנהלים בבתי המשפט השונים.

במסגרת הליווי השוטף של לקוחות המשרד מעורבת מחלקת המקרקעין בליווי המשפטי של כל ההליכים הקשורים לתכנון, ההקמה, האכלוס, ניהול הזכויות והרישום של הפרויקט, החל מהשלב התכנוני של אישור תכניות במוסדות התכנון השונים והוצאת היתרי הבניה, דרך מימון הפרויקט, בנייתו, שיווקו (מכירתו או השכרתו), קבלת האישורים הנדרשים להשלמתו ולאכלוסו וכלה בניהול זכויות המשתכנים ורישומו של הפרויקט בלשכת רישום המקרקעין. במסגרת הליווי המשפטי, מעורבת המחלקה גם בניהול משא ומתן עם צדדים שלישיים לרבות, בעלי קרקע, קבלנים, רשויות מקומיות, מוסדות התכנון וכיו"ב.

בין היתר, מטפלת מחלקת הנדל"ן של המשרד בנושאים שלהלן:

ליווי משפטי של עסקאות מקרקעין על כל סוגיהן, לרבות עסקאות מכר ורכישה, עסקאות שכירות, עסקאות פינוי-בינוי, קומבינציה, תמ"א 38, קבוצות רכישה, תביעות ליקויי בניה וכיו"ב.
ליווי משפטי בנושאי תכנון ובניה במסגרת עסקאות או במסגרת ליווי של לקוחות או פרויקטים, וכן ייצוג לקוחות בפני מוסדות תכנון, ועדות ערר ובתי משפט מנהליים ואזרחיים.
ביצוע בדיקות נאותות משפטית של נכסי מקרקעין במסגרת ליווי משפטי שניתן ללקוחות המחלקה.
ליווי משפטי של יזמים פרטיים וחברות בכל הקשור להקמתם ושיווקם של פרויקטים למגורים ו/או מסחר ו/או משרדים, בכל ההיבטים המשפטיים הקשורים לפרויקטים כאמור, החל מרכישת הזכויות בקרקע ועד לרישום הבית המשותף. מחלקת הנדל"ן מלווה כמה מהיזמים הגדולים במשק בתחום זה.
ליווי משפטי של לקוחות פרטיים, יזמים ומשקיעים מחו"ל בביצוע עיסקאות נדל"ן בארץ, סיוע באיתור נכסים, התקשרויות לרכישת זכויות במקרקעין, ליווי בהקמת פרויקטים ומכירתם או השכרתם.
טיפול משפטי בנושאי הפקעות קרקע ופגיעות תכנוניות, לרבות ליווי של גופים ציבוריים בביצוע הפקעות וליווי של בעלי קרקע פרטיים בכל הקשור לביצוע הפקעות, לפיצויי הפקעה ולפיצויים בגין פגיעות תכנוניות.
טיפול משפטי בנושאי מיסוי מקרקעין ומיסוי מוניציפאלי, ובכלל זה בתחום הארנונה, היטלי השבחה, אגרות והיטלי פיתוח, הן מטעם רשויות והן מטעם בעלי נכסים ויזמים.

צרו קשר עם המחלקה

לחצו ליצירת קשר

מאמרים רלוונטים

לתבוע או לטבוע? מתי ואיך לתבוע את הקבלן בגין ליקויי בניה

פברואר 25th, 2015|סגור לתגובות על לתבוע או לטבוע? מתי ואיך לתבוע את הקבלן בגין ליקויי בניה

לתבוע או לטבוע? מתי ואיך לתבוע את הקבלן בגין ליקויי בניה מאת: איתי מושל, עו"ד הגאות בשוק הנדל"ן והמחסור בהיצע דירות למגורים הביאו לתנופת בניה משמעותית בחמש השנים האחרונות. אין ספק כי לפחות חלק, אם [...]